ASSEMBLEA de la XARXA D’EDUCACIÓ DEL FÒRUM SOCIAL EUROPEU (BERLIN 2010)

Del 29 al 31 de gener hem estat a Berlín a l’Assemblea Preparatòria (EPA) del Fòrum Social Europeu (FSE). Dins d’aquesta convocatòria es va reunir la Xarxa d’Educació que havia de finalitzar els debats de l’Assemblea celebrada a València novembre passat.

A Berlin conjuntament amb STEs-Intersindical –única representació de l’estat- han estat presents els sindicats docents europeus, associacions pedagògiques (Paulo Freire – Portugal , APED – Bèlgica, GFEN – França …) associacions d’estudiants i moviments de l’educació superior (Spring2010). També i per primera vegada han estat un membre del CSEE (Comitè Sindical Europeu d’Educació) i una representant de la Secretaria Executiva del CI de l’FME.


Després de tractar la situació educativa dels països presents es van acordar, a més de mesures organitzatives internes de la xarxa, els seminaris que es proposaran per al proper FSE d’Istanbul (Juliol 2010) i les accions que es van a impulsar contra les polítiques neoliberals de la Unió Europea:
Acte principal: Madrid 13 o 14 d’abril: Durant la trobada de ministres europeus d’educació, la xarxa convocarà un acte amb l’objectiu de presentar la xarxa, la carta i les nostres alternatives.
1 de març: Dia d’Acció per la Diversitat. Es promouran alternatives didàctiques sobre la problemàtica de les migracions per treballar a les escoles.

13 de març, Viena: Contra cimera de l’Educació Superior davant els 10 anys de Bolonya.

25 de març, Brussel·les: Convocatòria Spring2010 de professors i estudiants coincidint amb la reunió del Parlament Europeu
Seminaris a organitzar al FSE Istanbul:
1. Privatització i mercantilització de l’Educació, el desviament de diners públic a la privada i les seves conseqüències en l’educació pública.
2. Continguts, mètodes i pràctiques per a l’emancipació:contra la proposta d’una educació basada en les competències proposades pel mercat.
3 .- L’estratègia de Lisboa: les conseqüències sobre l’educació, l’experiència dels països europeus. Que és el coneixement?
4 .- El Procés de Bolonya i l’educació superior;
5 .- La diversitat en l’Educació (cultura, gènere …); un treball transversal amb els eixos de Emigrants i Dones.
6 .- L’educació professional i l’aprenentatge al llarg de la vida, la política de la Unió Europea en aquest sector i les seves conseqüències en el camp de l’educació i els drets professionals.
7 .- Què és l’autonomia? Per a què?. La descentralització en l’educació.

Aquesta entrada ha esta publicada en ENSENYAMENT, MOVIMENTS SOCIALS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s