XXIII ESCOLETA DE LA TARDOR

L’ESCOLA, UN CABÀS DE LLENGÜES

Recursos per al multilingüisme

Conéixer el major nombre de llengües possibles, és una necessitat que la societat actual reconeix com a objectiu imprescindible en qualsevol sistema educatiu.

Però som moltes les persones i col·lectius que estem seriosament preocupats, perquè tenim molt clar que una cosa és aprendre una llengua estrangera, i un altra ben distinta aprendre conceptualment en una llengua estrangera. La pràctica educativa demostra que per emprar de forma vehicular una llengua es requereix un entorn comunicatiu que li done suport, molts recursos i suficients professionals preparats, cosa que en aquests moments no es dóna al sistema educatiu valencià.

Abandonar els programes actuals d’ensenyament en valencià –que han demostrat clarament la seua eficàcia-, quan el valencià és encara a hores d’ara una llengua minoritzada, és una aventura com a mínim arriscada, que ens pot portar a convertir-la en una llengua residual i, a la llarga, comportar la seua desaparició.

Per eixe motiu, en la XXIII Escoleta de la Tardor, volem contrastar opinions, plantejaments i propostes didàctiques i educatives per, entre tots i totes, donar una resposta vàlida i coherent a l’ensenyament de les llengües en les escoles valencianes

 

Aquesta entrada ha esta publicada en ENSENYAMENT, MOVIMENTS SOCIALS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s